Hadiah comel untuk yang tersayang!
Pelbagai barangan comel untuk kamu dan si dia!
Memaparkan catatan dengan label sempoi. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label sempoi. Papar semua catatan
2
toink2 ^_^

Lu ni poyo la, cakap mat salleh kunun!

Assalamualaikum n blessed morning all :)

Haaa, how is my entry tittle? Ada gempak? hehehe..Ekceli, I am so in love to speak in English now since all weeks long I'd watched The Graham Norton Show from morning to midnight. So crazy bout it..hehe :D I'd done that in my study weeks n first exam week..Lil bit crazy huh?? And I just started my study 4 days before exam.. :D But everything went well I guess, I GUESS~ huhu Pray for me okay dear :)

Btw that's not the main story here.. Alright, so, what I m tryin' to tell here is.... Why do we Malay people are so jealous when some of our friends try to speak English or Manglish? Of course it's not that good but at least they try to speak.. Us? What do we do? Jealousy all the time? Say bad thing all the time? Ghibbah all the time??? Hey c'mon, stop with all that nonsense stuff! Wake upp laaa, make effort n try a bit.. Who knows ur perfomance is better rather than us? ^_^


Practising doesnt make u perfect but beyond that..Know what I mean? Every stuggle is a victory..U will remember the hard time u were struggling with urself n other people and find that were the precious moments. Be able to speak fluently is such an awesomeness!! But, you must try it everyday, practising everyday, and put aside for a while that shameness :D just a while, for a good sake its okey

A Pinch A day, Makes the Passion Keep Awake!! Haaaa? ever heard that saying? Noo?? So do I.. I create it myself :P hehe. Means "Secubit sehari akan membuatkan semangatmu terus membara" Ye laaa, mana ada org yg kena cubit diam cam2 je, mst akan ada somehow electric shock sket kan like marah ke, something la kan...so, that's what I mean..get it? No? Nevermindd :D

So, start speaking today? Now? Remember! Ur effort today will decide who you are in future :) Let's start speaking!! :D Poyoooo!! Ini sume poyooo!! arghhhh...put that aside~ Just ignore it..
Dearies, fairies, sweet ladies, lets the journey begin!! ^_^




#Had  The Graham Norton Show n Oh My English fever..zzzz ^_^

* Oh My English*

*The Graham Norton Show*

~ Happy holiday to all the maktab-ians  :)~


Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?

(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

0
toink2 ^_^

Reformasi!!


Haaa jom2 dengar lagu ni! Bia semangat sket :D



Lirik Lagu/ Lyrics: Reformasi - Yasin

Reformasi 2x
Reformasi 2x

Kuterdengar suara kebebasan
Gerak nadi kemanusiaan
Bersahut seindah seruan
Bangkitan suara di dalam

Reformasi 2x

Kumerasa bayu perubahan
Kali ini bagai kepastian
Derasnya gelombang kebenaran
Kemenangan tiada terhalang

Reformasi 9x

Kumenanti sinar kasih sayang
Yang mendamba wajah ketulusan
Bagai tidak lama penantian
Cahaya di penghujung jalan

Amacam, ada semangat? ;-D


Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?

(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

2
toink2 ^_^

Nak cari sponsor untuk Contest?


Yeay3, morning! Ada yang nak buat contest pape ke? Nak cari sponsor? Jom adakan usaha sama demi kebaikan blog kita, hehe, 2 je nak cakap, ada pape emel saya ea, kalo berminat, jgn segan2, trus je anta emel, kita bincang k ^_^

That's all, salam alaik :)

*nak emel, sila komen ye*





Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?

(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

0
toink2 ^_^

Dunia Baruku ^_^*


Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum sahabat2 penghuni syurga semua ^_^

Alhamdulillah bermulanya tahun baru 2013 ni, bermula lah episod baru dalam hidup saya sebagai seorang pelajar di IPG KDRI yg tercinta.. Semester satu ijazah patinya alam baru yg bakal saya tempuhi dengan macam2 mende baru. It's all start here.. wee ^0^

Harapannya moga2 saya terus kuat untuk terus menimba ilmu dan memegang gelaran seorang pendidik setelah grad nnt.. awalnye da nk grad, hoho :D 7 semester to go! X lame la kot, lg 7 sem je sebelum grad, (sedapkan hati je 2) hehe.

Azam taon ni

1. Nak lebih fokus waktu kuliah ( nampak sgt mse ppismp maen2, :P )
2. Wat pembentangan dengan semangat ( sem2 lepas semangat jugak la, he3 )
3. Belajar jadi rajin 
( T_T, masalah utama sy, owh rajin, sudi kah awak menjadi pendamping hidup sy? )
4. Nak jimat cermat ( simpan duit nak kawen, hua3 )
5. Bawak keta ke Ipg ( beranikah? )
6. Jadi lebih matang (sebelum ni comel2 je, hehe)

Aishh, makin menulis makin banyak pulak, dah2, stop sini dulu listnye, huhu
Tapi yg paling penting nak banyakkan belajar ilmu agama! Bekal untuk ke Jannah Firdausi ^_^

"Ya Allah, kuatkan diriku..penuhkan diriku dengan cahaya iman dan taqwa.. 
Jadikan aku seorang hamba yang mensyukuri segala nikmat kurniaanMu..Amin ya Rabbal Alamin.."

Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?


(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

12
toink2 ^_^

Quick Segment: Why We Love Blogging? By Najihah Najmy


Assalamualaikum..
Firstly, thanks Najihah for your invitation to join this segment. I would love to join it! Btw, your blog is cute! xD

Okey now, the moment of truth! hehehe The reason why I love blogging. Erm kinda hard to explain because there are no such words that can express my feeling whenever I get near to a laptop. My fingers will become like the squid's tentacles, hohoho ^0^ I just love to write in a laptop, not book, sorry ^_^ For me, blogging is a great and fun medium for us to maybe express our feeling or communicate with the people outside. For my personal reason, really2 deep from my heart, the reason why i love blogging is i just want to share something beneficial in my blog instead of just writing unappropriate post or article for people to read. Just remember one thing, you will be asked for something that you had written. Allah always watch us. Everything we wrote, make sure, it is not too exxagerate and most important always brings other's mind to remember and worship Allah. Wallahua'alam..

Maybe that's all. Sorry for the really2 Manglish here. I am just trying to write in English. But, yah, see the consequences, bad bad bad, haha..

Here's the banner, click for the sake of blogging! weee ^0^

Banner Najihah

Next, the printscreen!


Trust me! Trust me! I am now one of your meletop follower..yeeayy!!

My victims! hehe :D

Rapunzel

Jasmine

Cinderella

Snow White

Minnie

Princess

Beauty

Charlie

Barbie

Sweety

These are all cartoon character's names, don't shout2 u oll~ hihi ^_^
See ya, salam alaikum :)

Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?


(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

Copyright© All Rights Reserved Adira Husna Here at adirahusna.blogspot.com