Hadiah comel untuk yang tersayang!
Pelbagai barangan comel untuk kamu dan si dia!
Memaparkan catatan dengan label Sahabat. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Sahabat. Papar semua catatan
2
toink2 ^_^

Lu ni poyo la, cakap mat salleh kunun!

Assalamualaikum n blessed morning all :)

Haaa, how is my entry tittle? Ada gempak? hehehe..Ekceli, I am so in love to speak in English now since all weeks long I'd watched The Graham Norton Show from morning to midnight. So crazy bout it..hehe :D I'd done that in my study weeks n first exam week..Lil bit crazy huh?? And I just started my study 4 days before exam.. :D But everything went well I guess, I GUESS~ huhu Pray for me okay dear :)

Btw that's not the main story here.. Alright, so, what I m tryin' to tell here is.... Why do we Malay people are so jealous when some of our friends try to speak English or Manglish? Of course it's not that good but at least they try to speak.. Us? What do we do? Jealousy all the time? Say bad thing all the time? Ghibbah all the time??? Hey c'mon, stop with all that nonsense stuff! Wake upp laaa, make effort n try a bit.. Who knows ur perfomance is better rather than us? ^_^


Practising doesnt make u perfect but beyond that..Know what I mean? Every stuggle is a victory..U will remember the hard time u were struggling with urself n other people and find that were the precious moments. Be able to speak fluently is such an awesomeness!! But, you must try it everyday, practising everyday, and put aside for a while that shameness :D just a while, for a good sake its okey

A Pinch A day, Makes the Passion Keep Awake!! Haaaa? ever heard that saying? Noo?? So do I.. I create it myself :P hehe. Means "Secubit sehari akan membuatkan semangatmu terus membara" Ye laaa, mana ada org yg kena cubit diam cam2 je, mst akan ada somehow electric shock sket kan like marah ke, something la kan...so, that's what I mean..get it? No? Nevermindd :D

So, start speaking today? Now? Remember! Ur effort today will decide who you are in future :) Let's start speaking!! :D Poyoooo!! Ini sume poyooo!! arghhhh...put that aside~ Just ignore it..
Dearies, fairies, sweet ladies, lets the journey begin!! ^_^




#Had  The Graham Norton Show n Oh My English fever..zzzz ^_^

* Oh My English*

*The Graham Norton Show*

~ Happy holiday to all the maktab-ians  :)~


Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?

(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

0
toink2 ^_^

My Choral Speaking ^_^*

Ari Rabu da pertandingan choral! adoi takotnyeee,
 arap2 korang dapat wat yg terbaik ye, kita mampu!
Ada gambar plg blur je, hik3

semangat sahabat2 saya mase berlatih!!
Alhamdulillah :D
sila sengetkn kepala ;P





Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?

(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

5
toink2 ^_^

Befday Aten terbaek!!

Assalamualaikum! Salam sayyidul ayyam ^_^
Nak citer sket sal sambutan bfday aten, my fren :)
ari rabu lepas, mang best sgt2, wat kejutan, mkn2, brgmbr, brcerita,
even tempat dalam bilik aje tp kualiti yg penting,
Sungguh, makim hari aku makin menyayangi kalian.
"Ya Allah, jagalah kami dalam dakapan Rahmat dan BerkatMu, aminn"

Jom tgk gmbr jom ^0^



Dah! ^_^ hehe, Sanah helwah Fatin, Moga dirimu berjaya, bahagia dunia, sejahtera akhirat, aminn :)

Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?

(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

3
toink2 ^_^

Adira Husna diriview :)

Assalamualaikum :)
Firstly thanks Najihah Najmy for reviewing my simple blog, 
akk skrang bz x sempat nk update blog ap lg review2 ni, rajinnye Najihah ni, huhu

Print Screen sket tnjuk, ape yg d riview, ;-) hehe

* Sweet girl btol kot, tp sweet blog, x la, hehehe, gurau2, x sweet pon la, biase2 sje,
 baru belajar kenal dunia blogging, cm Najihah da lme tape :)

* Pink, yea, I choose pink bcoz thats my fav colour!! weeee ^0^

* Dec 2009, akk sgt x active dulu, wat blog g2 je, skrg je xtive sket je la, huhu

* 1 post 1 page, oooo, mcm 2 ye, tq cadangannye :)

* Widgets, susun atur blog akk mang hancus la deq, x pandai nk mengemas2 ni, hehe

* header, weeeee tq deq ^^ doodle akk gune paint aje, hihi, yg tulisan gune photoscape aje 
n gimp, byk blaja dr blog kwn2 lain ^^

* Labels bolokk! maksudnyee terukk, huhu, maen letak aje 2 deq :D

*Active blogger, owh tidak sama sekali, huhu

Lastly, sahabat2 yg bace entry ni jom2, follow blog n like fb page blog ni, moga ada manfaat :)

tq Najihah for the review, jom jenguk blog dye :)



Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?

(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

4
toink2 ^_^

Zalimkah Aku? Hmmm..


Assalamualaikum sahabat2 penghuni syurga..moga2 kita tergolong dalam golongan yang mendapat redha Allah...amin Allahumma amin...

Nak dipendekkan cerita, weekend lepas, sy ada pergi blaja kat sebuah pondok kat Bukit Wan, ganu ni je, dekat ngan maktab..mula2 sahabat sy bgtau yg ad ustaz ngajar kt c2, dlm hati rasa cam nak sangat2 pergi! nak sangat! tapi..diri aku ni layak ke pergi tempat mcm 2..sy x sebaik mcm sahabat2 yg lain, jauhh sangat, erm tapi entah kenapa hati sy sangat2 terjentik untuk pergi sane~ jadi sy amek keputusan utk pergi, bersama akak2 senior n sahabat2 lain.

"Syaitan tetap goda manusia untuk berbuat kejahatan, x boleh dengan kejahatan, tetap akan goda dengan cara kebaikan, contohnya, datang rasa rendah diri untuk pergi berbuat kebaikan, akibatnya langsung x buat"


Allahurabbi, sepanjang perjalanan x habis2 syaitan hasut sy dengan macam2 godaan. Sungguh, makin kita ingin dekat, makin kuat godaan. Tapi jangan pernah lupa bahawa kita milik Allah, kita hamba Allah, kita Allah punye..x bersyukur ke kita dalam banyak2 persaingan antara sperma untuk masuk ke ovum, kita yg terpilih untuk dilahirkan ke dunia! Kita sebaik2 kejadian2, jangan pernah kalah dengan hasutan syaitan.

Ya ya, tulis, ckp senang la, nak amal? Allah...Hanya Engkau yang tahu kemampuan hambaMu..moga Allah jadikan ia mudah dan mendapat ganjaran di sisi Allah..Allahumma Amin...

"Inna Akromakum 'indallah hi atkokum : Sesungguhnya yg terbaik di antara kamu di sisi Allah adalah yg bertaqwa " -Al Hujurat ; 13

Dah tiba kat sana, Alhamdulillah, sy nampak nur nye di sana. Bukan cahaya lampu, tetapi cahaya semangat! Semangat seorang khalifah untuk memimpin diri sendiri. Ramai orang tua di sana, datang jauh2 untuk belajar agama.. Menurut pandangan mata sy, mungkin ada yg berumur lbih 70 tahun.. Tersentuh hati sy..Sebak sangat2..

Astagfirullahh, istighfar sy dalam hati...zalimnya sy pada diri sendiri..orang tua sanguup datang belajar, menadah ilmu agama, sedangkan sy, masih lg lagha dengan hal2 dunia yg entah ke mana..Sebak hati sy tiba2, ermm x tau kenapa, sy rasa teramat malu!
zalim sangat diri ni, bia je lagha dengar lagu pelik2, tengok mnde pelik2, crite mende pelik2, pergi ke tempat pelik2, dan mcm2 mnde pelik lg la..

"Maka beruntunglah hati2 yg dsentuh oleh Allah, bersyukurlah.."

Sahabat2, banyak sgt ibrah / pengajaran yg sy nak kongsi tp rasa dan perasaan tu x dapat di kongsi, cubalah pergi sendiri di mana-mana pondok atau tempat2 blaja agama, luruskan niat, pasti akan rasa sesuatu..Rasa tu x dapat kita cari kat mana.. InsyaAllah :)


"Ya Allah, Ya Karim, Ya Aziz, ampunilah dosa hambaMu ini, terlalu banyak dosa yg telah aku lakukan, peliharalah aku dari perkara2 yg dibenci olehMu, sentuhlaH hatiku dengan hidayahMu, berikan TaufiqMu kepadaku..Sesungguhnya Kau Maha Mengetahui lg Sebaik2 Perancang, Amin Ya Rabbal Alamin.."

Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?

(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

4
toink2 ^_^

Bloglist dan BlogReview By BudakVanilla

Assalamualaikum sahabat sy sekelian ^_^
Kali ni nak join segmen dr Blog Duniaku Vanilla pulak.. Tq ye awk sudi jemput sy join segmen best ni!! ^_^
Pooh 2 khas buat Si Budak Vanilla
Memang suka sangat vanilla ye? he3, Kompen peminat setia Vanilla Coklat oppss, sory, jgn marah, heee

Banner Duniaku Vanilla

Comel2 sekelian, klik banner atas utk join, Join2, Best nih ^0^

okey, now saya tag 2 org bidadari ni, wee ^0^

Shekechik

Nursyahira Iz

Oke done! 
Again, Mr Random.org please be nice to me, he3..
Join taw, jom2 ^_^

Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?


(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

Copyright© All Rights Reserved Adira Husna Here at adirahusna.blogspot.com