Hadiah comel untuk yang tersayang!
Pelbagai barangan comel untuk kamu dan si dia!
Memaparkan catatan dengan label Resipi. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Resipi. Papar semua catatan
2
toink2 ^_^

Resepi Maggi Ketam Superb! ^_^

Assalamualaikum! ^_^*
First time makan megi ketam! rasanya boleh tahan, sedap! Gabungan rasa pekat, pedas,
 ada sayur, bebola, udang, ayam, kerang, telur, taugeh, dan paling penting ada ketam...
Korang pernah mkn x? share2 la sket pengalaman mkn megi ketam ni..hehe
Bagi yg belum pernah try, boleh try pasni
Bagi yg dok area Kuala Terengganu, boleh carik kt foodcourt tepi Giant
Saya mkn kt c2 la..Dan yg paling anjat (terperanjat), harga maggi ketam 2
 bagi sy ter sangat la mahal, hihihi...satu mangkuk biase rm18???
Disebabkan da lame sangat nak try, aci la Rm18 tu, huhu, 
pasni kompem masak sendiri je :D



Jom tgk resepi dye..

KLIK SINI

Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?

(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

4
toink2 ^_^

Homemade Chocolate Oreo Ice Blended


Delicious and yummy! 
Sekali try pasti nak lg, resepi ni anda boleh cuba buat 
sendiri di rumah, sangat simple mimple ^_^

Bahan

3 sudu besar serbuk koko
1 cawan Ais
1 sudu besar Susu pekat
3 kpg oreo

Cara membuat 

1. blend sumenye
2. siap!

lau nak lg sedap leh tabur milo kat atas atau chocolate chip!
pasti xnak cari lain.

selamat mencuba ^_^


(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

2
toink2 ^_^

Kuih ubi godek (Sedap sgt!)

Petang2 macam ni, sambil tgk tv, sedap jugak kalo makan kuih berasaskan ubi kayu..
Pernah rasa tak kuih ni? Kuih ni ciptaan umi sy sendiri, katanya la, 
sebab x pernah lg jumpa kat mana2, Mula2 sy tgk cam x menyelerakan aje,
 tapi sekali ngap.. sodapnyeee!! Lepas tu sy mintak resepi, cuba wat sendiri, sedap sgt! ^_^ 
Korang pon boleh la cuba ye, simple je ^_^


Bahan-bahan

Ubi (bahagian luar)
2/3 tongkol ubi kayu (diparut halus)
2/3 sudu besar gula

Inti :

5 biji Bawang merah
3 cm Halia
Sedikit Kunyit
Sedikit Garam
3/4 bulatan Gula Melaka(hancur)
3 ranting Daun kesum
5 atau 6 ekor Ikan (kalau kecik ikannya)
Sebiji Kelapa (dimesin)
2/3 biji Lada burung
2 sudu besar Cili boh
Sedikit Perasa


Cara memasak

1. Rebus ikan terlebih dahulu, bakar pon boleh
2. Kemudian, tumbuk sampai hancur, pasti kan da asingkan elok2 ye isi dan tulangnya
3. Campurkan isi ikan tadi dengan sume bahan lain kecuali ubi
4. Siap inti nya!
5. Pastu ubi yg dimesin td di sejat terlebih dahulu, xnak bg berair kan
6. Campurkan sedikit gula pada ubi tadi, biar sebati ea
7. Kemudian boleh la masukkan inti ke dalam ubi kayu td
8. Sumbat kemas2, jgn bg terkeluar intinya
9. Boleh digoreng!
10. Taknak makan lg, boleh simpan dalam freezer, tahan lame! :D

Mudah je kan, selamat mencuba ^0^


(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

4
toink2 ^_^

Jus Tembikai 2 Saat!

Alhamdulillah, cuaca makin panas skrg di kawasan pantai timur..boleh kata agak panas terik juga..Memang sedap kalo pekena tembikai sejuk2! Erm yum3 Ada peminat tembikai kat sini?


Saya memang suke sgt tembikai! Lebih2 lagi kalau buat jus, ishh memang sodapp..
 ekceli senang sgt2 nak buat jus tembikai ni! ^_^
 Moh2 tgk cmne nak buat



Bahan-bahan

Tembikai
Ais
Gula
Laici
Air

Cara buat

1. Blend tembikai bersama beberapa ketulan ais (jgn byk sgt ye), air dan gula.
2. Blend sampai hancur, bagi yg x suke hampas nye, bleh tapis tp trust me, lg best minum cm2, rase serat nye ^_^
3. Sape2 yg suka laici, boleh juga masukkan laici.
4. Siap!

Sodap diminum time2 panas gini, Selamat mencuba!


Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?


(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

5
toink2 ^_^

Nasi Goreng Darjah 4 ^_^

Asalamualaikum and morning :D Da bekpes blom ye?
Bagi yg blom bleh try masak nasi grg ni :D
Nasi Goreng Darjah 4?? Haa name nye mcm 2 sbb nasi goreng ni adq 
saya yg darjah 4 ni masak, hehe, sangat senang!! 
Super simple mimple!! ^_^  Amboi sodapnye makan :P



Nak tau bahan2 dan cara masaknye? Jom terjah!



RM100000 untuk 1 idea?!

Gempak la Levi!

Bahan-Bahan

Sepinggan nasi
Sebiji telur
3 sudu besar minyak masak
Sedikit lada sulah
Sedikit perasa
Sedikit garam (ejas ikot rase yg korang nak ea)

Cara memasak

1. Panaskan minyak
2. Masukkan telur
3. Masukkan nasi, garam, lada sulah, perasa
4. Kacau2
5. Siap!!

Haaa anjat la 2, simple sangat2, hehe
 seminit dua je dah bleh siap dan rasanya osem la  ^_^ Selamat mencuba!


Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?


(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

4
toink2 ^_^

Durian Crepe Sodap

Assalamualaikum sahabat2 penghuni syurga ^_^
Mesti korang semua dah pernah makan doyan crepe ni kan, sedap x?
 Bagi saya yg kurang sikit minat pada doyan ni,
x suke sangat, mula2 je la, pada gigitan pertama, hehe,
 lepas 2, mkn kali ke 2, sedapnyee!!
 tq abgku yg sudi banje doyan crepe ni! :D


Teringin sangat nak buat sendiri doyan crepe ni, tapi x blh skrg la sebab kat tempat blaja kan..
 Nanti da balik rumah, sy akan cuba. Bagi sesape yg nak cuba juga buat sendiri doyan crepe,
 boleh tengok resepinye kat bawah ni  ^_^  Jom3 ^_^




Bahan2

Isi Durian (Buang Biji)
50g Tepung Gandum
1 Penutup Esen Vanilla..
Pewarna ( Terpulang )
1 Sudu Besar Tepung Ubi Kayu
1 Biji Telur
3 Sudu Kecil Butter (Cairkan)
160 ml Air
40 ml Susu Cair
2 Sudu Besar Gula Halus

Cara membuatnya, [  Klik Sini ]

Selamat mencuba! ^_^

Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?


(: Lailahaillallah Muhammadurrasulullah :)

Copyright© All Rights Reserved Adira Husna Here at adirahusna.blogspot.com