Hadiah comel untuk yang tersayang!
Pelbagai barangan comel untuk kamu dan si dia!
4
toink2 ^_^

Zalimkah Aku? Hmmm..


Assalamualaikum sahabat2 penghuni syurga..moga2 kita tergolong dalam golongan yang mendapat redha Allah...amin Allahumma amin...

Nak dipendekkan cerita, weekend lepas, sy ada pergi blaja kat sebuah pondok kat Bukit Wan, ganu ni je, dekat ngan maktab..mula2 sahabat sy bgtau yg ad ustaz ngajar kt c2, dlm hati rasa cam nak sangat2 pergi! nak sangat! tapi..diri aku ni layak ke pergi tempat mcm 2..sy x sebaik mcm sahabat2 yg lain, jauhh sangat, erm tapi entah kenapa hati sy sangat2 terjentik untuk pergi sane~ jadi sy amek keputusan utk pergi, bersama akak2 senior n sahabat2 lain.

"Syaitan tetap goda manusia untuk berbuat kejahatan, x boleh dengan kejahatan, tetap akan goda dengan cara kebaikan, contohnya, datang rasa rendah diri untuk pergi berbuat kebaikan, akibatnya langsung x buat"


Allahurabbi, sepanjang perjalanan x habis2 syaitan hasut sy dengan macam2 godaan. Sungguh, makin kita ingin dekat, makin kuat godaan. Tapi jangan pernah lupa bahawa kita milik Allah, kita hamba Allah, kita Allah punye..x bersyukur ke kita dalam banyak2 persaingan antara sperma untuk masuk ke ovum, kita yg terpilih untuk dilahirkan ke dunia! Kita sebaik2 kejadian2, jangan pernah kalah dengan hasutan syaitan.

Ya ya, tulis, ckp senang la, nak amal? Allah...Hanya Engkau yang tahu kemampuan hambaMu..moga Allah jadikan ia mudah dan mendapat ganjaran di sisi Allah..Allahumma Amin...

"Inna Akromakum 'indallah hi atkokum : Sesungguhnya yg terbaik di antara kamu di sisi Allah adalah yg bertaqwa " -Al Hujurat ; 13

Dah tiba kat sana, Alhamdulillah, sy nampak nur nye di sana. Bukan cahaya lampu, tetapi cahaya semangat! Semangat seorang khalifah untuk memimpin diri sendiri. Ramai orang tua di sana, datang jauh2 untuk belajar agama.. Menurut pandangan mata sy, mungkin ada yg berumur lbih 70 tahun.. Tersentuh hati sy..Sebak sangat2..

Astagfirullahh, istighfar sy dalam hati...zalimnya sy pada diri sendiri..orang tua sanguup datang belajar, menadah ilmu agama, sedangkan sy, masih lg lagha dengan hal2 dunia yg entah ke mana..Sebak hati sy tiba2, ermm x tau kenapa, sy rasa teramat malu!
zalim sangat diri ni, bia je lagha dengar lagu pelik2, tengok mnde pelik2, crite mende pelik2, pergi ke tempat pelik2, dan mcm2 mnde pelik lg la..

"Maka beruntunglah hati2 yg dsentuh oleh Allah, bersyukurlah.."

Sahabat2, banyak sgt ibrah / pengajaran yg sy nak kongsi tp rasa dan perasaan tu x dapat di kongsi, cubalah pergi sendiri di mana-mana pondok atau tempat2 blaja agama, luruskan niat, pasti akan rasa sesuatu..Rasa tu x dapat kita cari kat mana.. InsyaAllah :)


"Ya Allah, Ya Karim, Ya Aziz, ampunilah dosa hambaMu ini, terlalu banyak dosa yg telah aku lakukan, peliharalah aku dari perkara2 yg dibenci olehMu, sentuhlaH hatiku dengan hidayahMu, berikan TaufiqMu kepadaku..Sesungguhnya Kau Maha Mengetahui lg Sebaik2 Perancang, Amin Ya Rabbal Alamin.."

Mencari hadiah comel untuk yang tersayang?

4 ulasan:

  1. "Inna Akromakum 'indallah hi atkokum : Sesungguhnya yg terbaik di antara kamu di sisi Allah adalah yg bertaqwa " -Al Hujurat ; 3

    BalasPadam
  2. Setiap manusia pasti melakukan kesilapan,x de yang sempurna

    BalasPadam
  3. btol 2, moga Allah sentiasa jaga kita..amin :)

    BalasPadam

Copyright© All Rights Reserved Adira Husna Here at adirahusna.blogspot.com