Hadiah comel untuk yang tersayang!
Pelbagai barangan comel untuk kamu dan si dia!
0
toink2 ^_^

Andai kentut berwarna..

Andai kentut berwarna..

1. Andainya kentut berwarna..dunia ini akan menjadi huru hara.
-bayangkan kiranya kentut berwarna dan orang melepaskannya diperhentian bas..maka bertempiaranlah sekelian umat yang sedang menunggu bas dan teksi..dan tidak mustahil ada yang terbabit dengan kemalangan jalanraya..kerana mahu mengelakkan dari warna2 kentut yang bebas bertempiaran diudara..




2. Kiranya kentut berwarna..pusat membeli belah akan huru hara..
-bayangkan ketika hendak membeli baju, tiba2 kita didatangi warna yang bergentayangan diudara mencari mangsa..dan ketika itu semua orang sedang sibuk membeli belah untuk hari raya..hmm..apa akan jadi ye..?

3. Kiranya kentut berwarna..kelas akan menjadi huru hara..
-bayangkan pula apa akan terjadi tatkala guru sedang menyampaikan ilmu, tiba2 ada warna2 pelangi sedang mengelilinginya dan menuju kearah kita dengan penuh rakus...hmm..apa akan jadi ye..?

4. Kiranya kentut berwarna..amal ibadah dimasjid/surau akan huru hara..
-bayangkan ketika kita sedang mengerjakan solat, tiba2 ada warna2 yang tidak diketahui mana asal-usulnya dan tuannya datang mengelilingi kita dengan penuh dendam..atau melintasi setiap jemaah..pakej dengan bau-bauan yang agak mengelirukan untuk menafsirnya..apa akan jadi ye..?



5. Kiranya kentut berwarna..keadaan di dalam bas/keretapi/kapal terbang akan huru hara..
-bayangkan pula ketika sedang berbual dengan rakan2 di dalam pengangkutan awam yang mana tiada jalan keluar untuk melepaskan diri..dan tiba2 sahaja, kita diziarahi oleh sekumpulan warna2 yang tidak kita ingini kehadirannya..dan ia berlegar2 di dalamnya dengan meratah mangsa dengan kejam sekali..apa akan jadi ye..?

6. Kiranya kentut berwarna..tempat paling banyak diwarnai ialah tandas..
-bayangkan kiranya kita sedang bermusafir jauh dan tiba2 kita ingin qada' hajat..bila kita ingin masuk ke tandas, kita dibayangi pelbagai warna..kita membayar untuk perkhidmatan tandas awam semata2 untuk menghayati warna2 yang menggerunkan..apa akan jadi ye..?




* Lawak2 jugak..tp cuba anda fikir apakah hikmah di sebaliknya…
Sesungguhnya Allah telah menciptakan sesuatu benda itu ada hikmah di sebaliknya..
Bergantung kepada individu untuk mencari maksud yg tersirat…
Fikir2 kan..Renung2 kan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright© All Rights Reserved Adira Husna Here at adirahusna.blogspot.com